Apenverhalen, de autorit en nog veel meer - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Maurice en Linda - WaarBenJij.nu Apenverhalen, de autorit en nog veel meer - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Maurice en Linda - WaarBenJij.nu

Apenverhalen, de autorit en nog veel meer

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Linda

16 Juni 2016 | Maleisië, Kota Bharu

Een automaat! Dat is wat we als auto kregen of ja een toyota vios. Nog nooit eerder in een automaat gereden maar we hadden t al snel door. Op de knipperlichten na want die zaten aan de andere kant. Ach dan maar een keer met je ruitenwissers wapperen. Vanaf Kuala Lumpur met de auto vertrokken naar Kuala Selangor. In de hoop daar te kunnen zwemmen in zee. Eerst nog KL overtroffen... zij rijden echt alsof ze 9 levens hebben. Kriskras door elkaar, toeterend en wel. Blij toen we daaruit waren! In Kuala Selangor op zoek gegaan naar een hotel of iets wat erop lijkt. We kwamen uit bij een chinees hotelletje. De bedden zaten onder de vlekken, spinnenrag overal, geen ramen in je kamer... Goh laten we deze even overslaan. Uiteindelijk beland bij het firefly resort, wat heel idyllisch klinkt...Het lag erg afgelegen. Wij waren de enigen die daar verbleven en het stikte er van de muggen. Top! Enige voordeel was wel dat we ontzettend lekker hebben gegeten in een dorpje daar dichtbij met uitzicht op een meer. Grote verse vis, gamba's, ananas rijst en tofu. Heerlijk! In de avond natuurlijk nog een tocht gemaakt over t water om de vuurvliegjes te kunnen zien.

Volgende dag snel op pad gegaan want we waren wel klaar met de accomodatie. We zijn naar de Cameron Highlands gereden. Prachtig mooi gebied in de bergen. We zijn daar naar een theeplantage geweest. En natuurlijk ook verse thee gedronken. Dat was wel even genieten. In de Cameron Highlands hebben we een nachtje in een Guesthouse geslapen. Vervolgens zijn we naar Penang gereden waar we in Hutton Lodge verbleven. Een budgethotel maar vele malen beter dan t resort.
In Penang hebben we verschillende dingen gedaan. We zijn naar de Kek Lok Si tempel gereden. Prachtig mooi groot beeld. Zie de foto's! Klein stukje door de Botanical Gardens gelopen en natuurlijk de Penang Hill beklommen! Wat betekent 5 km steil omhoog lopen. En we kunnen je vertellen... dat is zwaar! Na zo'n 2 km dachten we dat we er bijna waren en toen kwamen de bemoedigende woorden van iemand op een scooter. Goed zo jullie zijn bijna op de helft! :( Heel even rusten op een bankje en weer door... We gingen alleen net iets sneller door dan we wilden. Maurice was de aapjes aan het filmen totdat er eentje wel heel dichtbij kwam. Hij had grote interesse voor onze tas. Dus Linda zette het op een hollen (met tas) en Maurice kwam er uiteindelijk achteraan. Die apen schijnen heel agressief te zijn. Hij is ons dan ook nog een tijdje achtervolgd. Prettig gevoel!

In Penang hebben we een hop on hop off tour gedaan. Nog even naar een strandje geweest waar je helaas niet mocht zwemmen. Naar t national park, times square gezien. Je kunt het bijna vergelijken met new york! ;) 's Avonds de street art van Georgetown bekeken.

De dag erop zijn we vertrokken met de auto naar Kota Bharu. Wat aan de andere kant van t land ligt. Zo'n 5/6 uur gereden door bergen, mooie rit! We verblijven in een guesthouse, bij mensen thuis. Ontzettend aardig gezin! Vanaf nu wordt het de komende dagen even chillen en genieten van al dat wat we gezien hebben. Morgen op naar Perhentian. Een soort bounty eiland waar je lekker dom kunt kijken aan een strandje en waar je de hele dag zo min mogelijk uitvoert. Daar zullen wij geen moeite mee hebben. Tot de volgende blog!

• 16 Juni 2016 - 12:17

José:

Hoi Linda en Maurice,
    Wat een avontuurlijke verhalen, heerlijk om te lezen.
    Vooral die apenstreken....dat was zeker even rennen voor jullie?
    Geniet er van samen en tot jullie volgende blog.
    Liefs José xx

• 16 Juni 2016 - 17:54

Sonja:

Dag Maurice en Linda,
    Wat hebben jullie in die korte tijd al vele mooie dingen gezien. En leuk dat jullie ons laten meegenieten van jullie avonturen. Geniet er lekker van, groetjes Sonja
    Ps kijk uit naar jullie volgende avontuur.

• 16 Juni 2016 - 18:40

Ciska Lam:

Hoi Linda en Maurice
    Jullie hebben wel een paar relaxdagen verdiend, na jullie avonturen met de auto, apen en zoeken naar een goede slaapplaats! Maar jullie hebben ook al erg mooie plaatsen bezocht.
    Geniet van jullie bounty eiland en dan horen we jullie volgende avonturen weer graag!
    Ciska en Thijs

• 22 Juni 2016 - 13:39

Delano:

juf waar gaat u allemaal heen??
    ik wil u terug op school

• 22 Juni 2016 - 13:50

Maurice En Linda :

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    Weet ik in ieder geval dat ik het niet voor niets schrijf en het doet ons erg goed. ^^

Delano, wat fijn om zo vaak wat van je te horen en leuk dat je betrokken bent!
    Nog 2.5 week school en dan lekker genieten van de zomervakantie!
    Dat geldt natuurlijk voor heel groep 7a!
    Knal nog even het jaar door, jullie kunnen het!

Liefs (juf) Linda

• 22 Juni 2016 - 13:50

Maurice En Linda :

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Delano, wat fijn om zo vaak wat van je te horen en leuk dat je betrokken bent!
    Nog 2.5 week school en dan lekker genieten van de zomervakantie!
    Dat geldt natuurlijk voor heel groep 7a!
    Knal nog even het jaar door, jullie kunnen het!

Liefs (juf) Linda

• 23 Juni 2016 - 15:53

Shayer En Aryun:

Lieve Juf linda en meester maurice

we missen u heel erg maar vinden het heel erg leuk om jullie verhalen te lezen en fotos te zien
    maar we hopen dat jullie het daar heel leuk vinden en het is vandaag
    een spannende dag want we krijgen onze voorlopig ADVIESGESPREKKEN!

• 23 Juni 2016 - 21:51

Cherelly:

Lieve juf Linda ik mis u heel erg hopelijk heeft u veel plezier en hopelijk zie ik u snel weer juf doei groetjes Cherelly